تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود رمزگشایی از نام محله «خین عرب» مشهد که قدمت چهارصدساله دارد پاسخ شهرداری مشهد به گلایه‌ها درباره وضعیت خیابان عباس آباد ۱۷
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: مدیران را در راستای گشت ارشاد مدیران به خط کردیم| ۴۰ حلقه چاه به شبکه آب مشهد اضافه می شود

  • کد خبر: ۱۶۲۷۹۸
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
فرماندار مشهد: مدیران را در راستای گشت ارشاد مدیران به خط کردیم|  ۴۰ حلقه چاه به شبکه آب مشهد اضافه می شود
فرماندار مشهد گفت: حجاب مساله‌ای است که دشمن آن را ابزار خود قرار داده است. شاید بگویید اقدامات دشمن را بزرگ و فعالیت خود را توجیه می‌کنید، اما باید پذیرفت که در فتنه سال ۱۴۰۱ ابزار دشمن حوزه اجتماعی بود که بتواند اجتماع بیشتری را با خود همراه کند و یکی از موضوعات اجتماعی حجاب است.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری در برنامه «مطالبه‌گری دانشجویی» دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، اظهار کرد:باید آنقدر درگیر رفع مشکل باشیم که از نیاز‌ها و مطالبات به حق مردم غافل شویم؟ خیر باید در کنار رفع نواقص نگاهی به آینده داشته باشیم که نیاز‌های به حق مردم را برطرف کنیم. انقلاب اسلامی ایجاد شد که جامعه برتری را در ابعاد مختلف به ویژه حوزه فرهنگی برای مردم فراهم کند. 
 
وی در خصوص برگزاری برنامه‌های تاثیرگذار فرهنگی در شهر به ویژه در حاشیه شهر مشهد، عنوان کرد: اگر بگوییم در شهر مشهد برنامه‌های فرهنگی اجرا نمی‌شود کم‌لطفی است می‌توان گفت با توجه به نیاز‌های جامعه به خوبی عمل نشده است. چه برنامه‌ای موثرتر از زیارت حرم مطهررضوی است، که همه از سراسر دنیا و کشور ما برای فعالیت در حوزه فرهنگی به مشهد مشرف و بهره می‌برند. از شهر مشهد انتظار می‌رود برای همه سلایق، عقاید و جریان‌ها برنامه اجراکند که امروز در دستور کار است. ضمن اینکه ۲۰۳ پروژه در حاشیه شهر فعال کردیم که ۷ هزار میلیارد تومان بودجه آن است و این ۲۰۳ پروژه در حوزه‌های زیرساختی و زیربنایی است. 

فرماندار مشهد در ادامه گفت: امروز برای نسل جوان و نوجوانان برنامه داریم. تمام دانش اموزان و مدارس را با توجه به نیازمندی آنان غربالگری کرده و در اردو‌های یک الی دوروزه فعالیت‌های فرهنگی برای آنان تعریف کردیم، در سطح شهر هیات‌های مذهبی را ساماندهی کردیم که برنامه‌های مخصوص خود را به اجرا بگذارد. شهرداری مشهد برنامه‌ریزی کرده است که با حمایت از مساجد و بخشی از محفل‌های فرهنگی برنامه‌هایی را در مناسبت‌های مختلف اجرا کند، لذا ما آمادگی داریم طرح‌های پیشنهادی شما را بررسی و اجرا کنیم.

داوری با اشاره به تاثیرگذاری ستاد فرهنگی حاشیه شهر، بیان کرد: در اتفاقاتی که در شش ماه دوم سال گذشته رخ داد، کمترین افراد را از حاشیه شهر داشتیم که با این تفکر همراهی کنند که این نمایانگر اقدامات فرهنگی ویژه در حاشیه شهر است، اما نیازمند اقدامات بیشتری است.

وی از اقدامات صورت گرفته در راستای جهاد تبیین خبر داد و گفت: امروز ما و نظام جمهوری اسلامی به این مرحله رسیده‌ایم که باید توجه ویژه‌ای به جوانان و نوجوانان داشته باشیم لذا بخشی از مباحث فرهنگی را به حوزه دانش‌آموزی واگذار کردیم، تا مطلوب فاصله داریم، اما اقدامات در دست انجام است. 

فرماندار مشهد در خصوص مساله حجاب تاکید کرد: حجاب مساله‌ای است که دشمن آن را ابزار خود قرار داده است. شاید بگویید اقدامات دشمن را بزرگ و فعالیت فعالیت خود را توجیه می‌کنید، اما باید پذیرفت که در فتنه سال ۱۴۰۱ ابزار دشمن حوزه اجتماعی بود که بتواند اجتماع بیشتری را با خود همراه کند و یکی از موضوعات آن حجاب است.

داوری ادامه داد: فعالیتی که اتفاق افتاد، تبلیغی که انجام گرفت بود، شبهه‌ای که در جامعه ایجاد شده بود و استفاده از ظرفیت‌هایی که ما ایجاد کردیم در نارضایتی مردم، بهانه‌ای شد که حجاب مساله‌ای بشود برای مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی، بنابراین مساله‌ای نیست که امروز با یک اقدام قهری با آن برخورد کنیم. در کنار رعایت قانون باید تبیین کرده، احساسات را کنترل کرده و هجمه دشمن را کم می‌کردیم لذا ما یک بسته‌ای را برای موضوع حجاب تنظیم کردیم. 

وی در خصوص رعایت شئونات صنفی، افزود: تا کنون هیچ آیین‌نامه، نظام‌نامه و بخشنامه‌ای درمورد رعایت شئونات صنفی در حوزه پوشاک برای صنف و اتاق اصناف تعریف نشده است ما امروز ابلاغ کرده و نظارت بر این حوزه را به اصناف واگذار کردیم، تلاش خود را به کار می‌گیریم که نیاز‌های مردم را در حوزه تنوع پوشاک در فرهنگ ایرانی اسلامی رفع کنیم. 

در شهر مشهد به فساد نرسیدیم که با آنان برخورد کنیم

فرماندار مشهد درخصوص گشت ارشاد مدیران، بیان کرد: همه مدیران شهر مشهد را به خط کردیم. در گذشته زحمت زیادی کشیده شده است، اما مدیران شهرستان مشهد نقش فعالی در انجام وظایف نداشتند، مدیران را رصد می‌کنیم و نسبت به تغییر مدیرانی که توانایی عمل به وظایف خود را نداشته است اقدام کردیم. در شهر مشهد به فساد نرسیدیم که با آنان برخورد کنیم. باید به جای بازرسی نظارت کنیم، یعنی فرایندی را ایجاد کنیم که اجازه ندهیم به تخلف برسد که با آن برخورد کنیم؛ راه درست باشد که تخلف محقق نشود.

داوری در خصوص اقدامات در حوزه مسکن گفت: در حوزه مسکن به طور جدی ورود کردیم. در حال حاضر در مشهد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مهرگان قرعه‌کشی واگذار و درحال ساخت است. در شهر بینالود هم ۲ هزار و ۵۰۰ زمین فراهم کردیم که به صورت ویلایی ارائه می‌شود. در ملک اباد ۱۰۰ هکتار زمین را به شهر ملحق کردیم که بتوانیم در مسکن ملی موثر باشیم. در مشهد مقدس نیز به دنبال احصا زمین‌های مختلف برای حوزه مسکن هستیم. کسانی که برای مسکن ملی ثبت نام کردند، فرم جیب آنان سبز است و پرداخت اولیه چهل میلیون تومانی را انجام داده در شهر مشهد زمین یا واحد مربوطه را تحویل دادیم. 

وی در خصوص اقدامات فرمانداری در حوزه اشتغال، اعلام کرد: ۵۶ هزار نفر سهمیه شهرستان مشهد بوده که حدود ۵۷ هزار نفر را در سال گذشته مشغول به کار کرده و در سامانه رصد ثبت کردیم که یک سال پایداری نیز انجام می‌شود. 

 ۴۰ حلقه چاه به شبکه آب مشهد اضافه خواهد شد

فرماندار مشهد با اشاره به بحران جدی آب، بیان کرد: به دلیل کاهش ۶۰ درصدی نزولات آسمانی در سال گذشته و کاهش حدود ۷۰ درصد در درازمدت در مشهد هم‌اکنون در بدترین شرایط قرار داریم، لذا از ۷ ماه گذشته اقدامات خود را آغاز کردیم که مهمترین آنان فراهم کردن منبع‌های آب است. 

داوری ادامه داد: منبع‌های مناسبی را فراهم کردیم که هنگام کاهش مصرف، آب در این منابع ذخیره شود که در زمان پیک از آن استفاده شود. طرح نبی اکرم از سال گذشته آغاز شده و تمام چاه‌هایی که متعلق به آبفا بوده را فعال کردیم که این منابع را پر کرده و دچار بحران نشویم. چاه‌هایی که متعلق به دستگاه‌های دولتی بود و مجوز داشت را به شبکه آب مشهد متصل کردیم. تا پایان خرداد ۴۰ حلقه چاه را حفاری و به شبکه آب مشهد اضافه خواهیم کرد. حفاری در دانشگاه‌ها، بوستان‌ها و... در مشهد در حال انجام است که مشکل آب را حل کنیم ضمن اینکه صرفه جویی نیز در دستور کار هست. 

وی در خصوص شرایط بازماندگان از تحصیل، بیان کرد: یکی از مشکلات ما در مشهد موضوع آموزش‌وپرورش و مساله سرانه آموزش ماست که بسیار پایین است. با همکاری خیرین نهضتی را برای مدرسه‌سازی ایجاد کردیم که در حوزه‌های آموزش‌وپرورش، بهداشت، درمان و ورزش و جوانان مکان‌های مناسبی را ایجاد کنیم. ۳۰۰ کلاس در حال تاسیس است که تا اول سال تحصیلی سال اینده به کار گرفته می‌شود. 

فرماندار مشهد با اشاره بر افزایش امید در جامعه، تاکید کرد: باید امید در جامعه باشد تا آن کشور فعال باشد، تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم لذا با برقراری ارتباط با مردم و رفع مشکلات آنان امید را در جامعه ایجاد خواهیم کرد که بینی دشمن به خاک کشیده شود. 

داوری در نهایت تاکید کرد: اگر بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم و رضایت را افزایش دهیم، مردم در انتخابات مشارکت خواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->